TÁMOP3.3.8.B-12-2012-0108 A HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK ESÉLYEGYENLŐSÉGÉNEK FEJLESZTÉSE A BERECZKY ZSIGMOND REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN 2014 / február/ 28

2014.02.28 14:50

A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélyegyenlőségének fejlesztése a bereczky zsigmond református általános iskolában

 

2014 / február/ 28

A Bereczky Zsigmond Református Általános Iskola pályázatot nyújtott be a TÁMOP-3.3.8.B-12 Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása című konstrukcióba. Az intézmény 30 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonporfit Kft. által kiírt pályázat keretében, melynek köszönhetően kiemelt figyelmet fordíthat a gyengébb képességű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására. 

 

A megvalósítás első félévében a Bereczky Zsigmond Református Általános Iskola számára beszerzésre kerültek a következő informatikai eszközök: 14 db GigaByte Pentium asztali számítógép, 1 db ASUS NoteBook, 1 db HP LaserJet nyomtató, valamint 1 db Benq projektor. Ezen túl tantermek berendezéséhez beszereztünk 12 db trapéz asztalt, 24 db konzolos széket és 12 db pihenőelemet.

 

A pedagógusok számára tervezett képzések közül 2014. január 9-11. között lezajlott "A kooperatív tanulás a hátrányos helyzetű gyermekek integrált nevelésének elősegítésére" című 30 órás akkreditált képzés, melyen a teljes tanári kar, azaz 16 fő pedagógus vett részt. A képzés során a résztvevőket megismertették a kooperatív tanulásszervezés/tevékenységszervezés rendszerével: alapelveivel, a kooperatív kiscsoportok kialakításának szervezeti kérdéseivel, működtetésének hatásmechanizmusaival, kooperatív technikákkal, a pedagógusok ilyen típusú tanulásszervezési módban betöltött szerepével. A résztvevőket felkészítették az alapvető kooperatív módszerek, technikák kiválasztására és alkalmazására a hátrányos helyzetű tanulók, gyermekek hatékonyabb integrált nevelése érdekében.

 

Az érintett időszakban az iskolában megrendezésre került az egészséghét. Az egy hetes program keretében a tanulók előadásokon vettek részt, különböző sportfoglalkozások kerültek megrendezésre, megismerkedhettek a Magyar Vöröskereszt munkájával, továbbá a teljes hét folyamán egészséges ételeket készítettek és fogyasztottak el közösen.

 

A mérőanyagok kidolgozását, valamint a bemeneti méréseket a kedvezményezett elvégezte, amelyek alapján az egyéni fejlesztési tervek elkészültek.

A továbbtanulást támogató középiskolai matematika és magyar előkészítők heti egy alkalommal két órában folyamatosan zajlanak.