TÁMOP-3.3.8.B-12-2012-0108 Pályázati fejlemény

2015.10.30 12:30

 

Bereczky Zsigmond Református Általános Iskola

                                     

               

A HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEk ESÉLYEGYENLŐSÉGÉNEK FEJLESZTÉSE A  BERECZKY ZSIGMOND REFORMÁTUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN

 

A dombrádiBereczky Zsigmond Református Általános Iskola az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása hátrányos helyzetű kistérségekben” pályázati konstrukció keretében 30.000.000Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült, melynek köszönhetően az intézmény kiemelt figyelmet fordított a gyengébb képességű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására, ezáltal növelni tudták az esélyüket atovábbtanulásra.

                                                                                              

A Bereczky Zsigmond Általános Iskola a 2012-2013-as tanévet 140 tanulóval kezdte, amelyből halmozottan hátrányos helyzetűek száma 62 fő. Ez az iskolában tanuló gyermekek 44,2%-át teszi ki. Az intézmény fontosnak tartja, hogy ezeknek a gyerekeknek is minden segítséget megadjon ahhoz, hogy a tanulásban sikerélményük legyen.

A támogatással megvalósuló pályázati program hozzá járult, hogy az intézmény még eredményesebben végezze a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, köztük a roma gyerekek nevelését. A felzárkózás érdekében az iskola tovább erősítette a családokkal való együttműködést, amely egyik fontos pillére annak, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóktovábbi sikereket érjenek el a tanulásban.

A projekt keretein belül a dombrádi intézmény 17 fő pedagógusa projektoktatás (30 óra), 16 fő kooperatív tanulás (30 óra) képzés témakörben vett részt, illetve 5 fő projektpedagógiai mentorálás képzése valósult meg.
A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, sikeres felzárkóztatását hátránykompenzálást támogató modell értékű programok, illetve jó gyakorlatok adaptációja az intézményben működő szakmai team közreműködésével valósította meg. A pályázat megvalósítása tanulóbarát környezet kialakítását, az iskolai felkészülést, kreatív szabadidős tevékenységet biztosító, a gyermekek sikeres szocializációját segítő, tanórán kívüli szabadidős programok szervezését (1 hetes tábor Berekfürdőn, Szatmári körút, színházlátogatás, mozilátogatás) tette lehetővé.

A projekt eredményeként a pedagógusok által adaptált „Tudáslétra” modell értékű program intenzívebben járul hozzá ahhoz, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai eredményei és továbbtanulási esélyei jelentős mértékben javuljanak. A program elemei: 1. szociális kompetenciák, társadalmi beilleszkedés és kommunikációs program, 2. komplex szabadidős program, 3. tanulásmódszertan, 4. matematikai fogalmak megerősítése testnevelés órákon, 5. közösségfejlesztő programok, 6. angol nyelvi mentálhigiénés program, 7. tanórai és tanórán kívüli programok a továbbtanulás hatékonyabbá tételének érdekében.